خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





رفع تحریم ودندان طمع مردم!

    بیان: یکی از ویژگی های مهم انتخابات ریاست جمهوری درسال نود و دو اختلاف نظر کاندیداهای ریاست جمهوری در موضوع پرونده هسته ای بود وبرای اولین بار بود که در چنین انتخاباتی یک مصداق وموضوع خاص از منافع ملی محل رقابت واختلاف نظر قرارمیگرفت. اگر آقای روحانی "کلید" را به عنوان نماد تدبیر وحل مشکلات به نمایش گذاشت، روی دیگرسکه تبلیغاتی آقای روحانی پیوند زدن پرونده هسته ای با معیشت وزندگی مردم بود، آنجا که گفت:چرخش سانتریفیوژها قشنگ است اما باید چرخ زندگی مردم نیز بچرخد. درحقیقت او  علت کندی چرخ زندگی مردم را ، سرعت چرخش سانتریفیوژهامیدانست والبته واضح بود که نظر او بر هزینه های مستقیم سانتریفیوژها دلالت نداشت بلکه بر هزینه های تبعی آن که "تحریم" اُسّ الاساس وترجیع بند آن بود معطوف میشد.

    پس از انتخابات ریاست جمهوری واستقرار دولت یازدهم، رئیس جمهور مذاکرات هسته ای را درقالب نظریه ابداعی"برد-برد"  به منظور"رفع تحریم" واحقاق حق ایران به تیم وزارت خارجه سپرد.جناب روحانی وتیم تبلیغاتی-رسانه ای اش برای آنکه افکار عمومی را با مذاکرات همراه سازند حل همه مشکلات را به رفع تحریم گره زدند! مسائلی از قبیل: حل مشکل سینمای ایران، ازدواج جوانان،محیط زیست، اشتغال،صنعت،آب خوردن مردم، افزایش منابع آبی ،احیای بانک ها و... که به تحریم گره زده شد و در بسیاری ازموارد  موجب شگفتی مردم و نخبگان والبته دستمایه طنز و لطیفه هم گردید.

    هر آنچه ازسوی منتقدین دولت و دلسوزان نظام در خصوص تاثیر "سوء تدبیرها" بر مشکلات بیان میشد و بر لزوم مقاومت در برابر دشمن سخن به میان می آمد جناب روحانی از آنان میخواست تا از جیب خود و نه از جیب ملت شعار! دهند.تاکیدات دلسوزانی که نگران نحوه مدیریت در حل مشکلات بودند با واکنش عجیب رفسنجانی به عنوان پدر معنوی دولت وجریان اعتدال همراه شد که میگفت: تحریمها پدر مردم را درآورده است.وی منتقدان دولت را - که خواستار دیده شدن سهم سوء مدیریتها درمشکلات کشوربودند- متهم میکرد که ازمشکلات مردم بی خبرند!

     همه این مواضع- که فقط بخشی ازآن ذکرشد- برای آماده سازی افکار عمومی جهت پذیرش نتایج احتمالی مذاکرات، به زعم آقایان مفید بوده و البته مشمول تاریخ و زمان خاصی بوده که  ظاهرا رو به پایان است.

    هر چند طی یکی دو ماه اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر اقتصاد که از منظر کارشناسی به موضوع نگاه کرده بودند، رفع تحریم ها را موجب حل همه مشکلات نمیدانستند اما به موازات اظهارات کارشناسی آنان بود که پروپاگاندای تبلیغاتی اعتدال از راس تا بدنه، رفع همه مشکلات حتی "آب خوردن مردم" را نیز در گرو رفع تحریمها میدید. این خط تبلیغاتی، دلسوزانی که مشکلات کشور را بیش از آنکه ناشی از تحریم بدانند حاصل سوء تدبیرها میدانستند با اتهام " کاسبان تحریم" مینواخت تا جرات و جسارتیانتقاد و بیان حقایق را ازآنان سلب کند.

    اما اینک که واپسین روزهای مذاکرات نفس گیر هسته ای درحال سپری شدن است وعلی القاعده احتمال دست یابی به مذاکرات نیز تقویت شده است جناب روحانی در یکی از مراسم های پرتکرار و پرخرج افطاری خود که این بار با استانداران سراسر کشور  ترتیب داده بود، گفته: "البته حل و فصل (هسته ای ورفع تحریم)به این معنا نیست که پس از آن همه مشکلات برطرف خواهد شد، بلکه ده‌ها مشکل دیگر وجود دارد که باید در مسیر رفع آنها نیز تلاش کنیم." این سخن که در حقیقت همان نظر منتقدان است که البته با تاخیر ابراز میشود و با عنایت به زمان اظهار آن، به این معناست که دولت نیازمند آماده سازی افکار عمومی برای دوران "پسا تحریم" است؛ دورانی که مطابق وعده ها مردم انتظار دارند مشکلات آنان در بخش های مختلف برطرف شود، مشکلاتی چون؛ ازدواج جوانان، اشتغال، صنعت، آب خوردن و محیط زیست، تورم وگرانی و ریزگردها و....

    و آیا دولت اعتدال بنا دارد با خط تبلیغی جدید "دندان طمع" مردم را از نتیجه مذاکرات و رفع احتمالی تحریمها بکند؟!


    این مطلب تا کنون 7 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : مردم ,تحریم ,مشکلات ,دولت ,مذاکرات ,هسته ,جناب روحانی ,ریاست جمهوری ,افکار عمومی ,سازی افکار ,آماده سازی ,سازی افکار عمومی ,انتخابات ریاست جمهوری ,
    رفع تحریم ودندان طمع مردم!

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر